„Moja tvár znie po(d)vedome“

22.09.2023 Košice

Program kontemplatívneho vzdelávania. Abstrakt: Kontemplácia - synonymum: zvažovať, uvažovať, premýšľať, študovať, vážiť, vciťovať sa, modliť sa, meditovať, myslieť na...(Kým všetky tieto synonymá znamenajú „premýšľať o tom, aby sme dospeli k záveru alebo rozhodnutiu“, kontemplácia je zameraná na zameranie svojich myšlienok na niečo, ale neznamená to, že sa koncentrujeme k záveru alebo rozhodnutiu, zameranie je na svoje vnútro, na stíšenie a ponorenie sa do seba). Podľa Benjamina je kontemplácia ustavične nové naberanie dychu myslenia, ktoré sa sústreďuje na jediný predmet, avšak zastavuje sa, aby stupňovite rozjímalo o jeho rôznych významoch; tým sa mu dostáva neustále nových podnetov pre ďalšie začínanie, ako aj ospravedlnenia pre túto kmitavú rytmiku. (zdroj. Wikipédia) Podľa Schopenhauera je kontemplácia strácanie sa obyčajného vnímania vecí podľa ich - kde, kedy, prečo a načo a bezprostredné chápanie čistej podstaty vecí, pričom duch sa ponára do sebazabudnutia v názore a stáva sa čistým subjektom poznania zbaveným vôle, bolesti a času. (zdroj. Wikipédia) Moje poznanie: Aby sme mohli vidieť boha, musíme mať čisté srdce. Láska a strach sú 2 protipóly. Láska je spojenie kontemplácie (vedomosti - pasivita) a konania(múdrosti- aktivita/ vedieť použiť vedomosti). Láska je vlákno spájajúce nebo so zemou, bytosti s Bohom. Najkrajším okamihom pre Boha je okamih, keď si uvedomíš, že žiadneho boha nepotrebuješ.  Najstaršou biblickou modlitbou je jednoduchá veta „TU SOM“.  Najčastejší výrok človeka je „JA SOM“. Kontemplatívne vzdelávanie nie je technika, je to vzťah. Je to vážiť si to, ako vnímajú a cítia tí druhí. Ak sme nepríjemní na svoje okolie, pochopiť čo je príčina a že ju spúšťa bunková trauma vo mne. Skúsme si uvedomiť, že:  „Čo sa ma dotýka, sa ma týka“.  „Prepáč, že zneužívam tvoju energiu na to, že sa uzatváram v svojom srdci“. Tento program umožní účastníkom kontemplatívne sa otvorenie vzťahom, uvedomením si a spracovaním transgeneračných traumatických zážitkov, cez vnímanie výzoru a výrazu tváre. ✓ Žiadna meditácia, autorita, žiaden mentor, kouč, ktorý ti diktuje či ukazuje ako na to, iba facilitácia (naladenie sa na teba) a kontemplácia (vcítenie sa do seba), ako sa naladiť na svoju podstatu. ✓ Naše bunky sa usporiadajú tak, ako sa správame a tak sa podobáme na toho rodiča, ktorého výzvy nás najviac zaťažujú, oslabujú (hnevajú). Rodiča, ktorého gény v istých situáciách naťahujeme. ✓ Výraz, mikrovýrazy tváre a gestá sú okamžitou reakciou na danú situáciu. Farby ovplyvňujú naše reakcie. Hovorí sa, že sme farby, ktoré si obliekame. ✓ Pochopením toho, že môžeme obísť "vernosť" svojmu rodu v životných výzvach, a ísť svojou vlastnou cestou, nás vedie k dosiahnutiu našej podstaty (esencie). ✓ Buďme slnkom, nie mesiacom. Svieťme z vnútra, namiesto toho aby sme boli osvetľovaní zvonku. Prevezmime zodpovednosť za svoje žiarenie, za svoju podstatu (esenciu). ✓ Facilitátor (odborník na vedenie procesu) aktívne riadi skupinu po stránke procesnej, zodpovedá za jej priebeh a mení iba formu (prostredie). Obsah vytvárajú účastníci a ostáva zvonku nemenný (ich podstata). ✓ Miesto učenia otvárame uvedomenie si vlastnej podstaty. U každého sa otvorí iba to poznanie, čo tam dávno má, iba si to dávnejšie uzavrel, potlačil a ponoril sa vo vlastných životných výzvach (trápeniach). ✓ Toto vzdelávanie je zamerané na to, aby sme sa pochopili zvnútra namiesto toho aby sme boli poučovaní zvonku. Aby sa každý otvoril svojmu poslaniu.
 
Témy programu:
Detské rysy a trauma (10 základných tém).
Myslenie:
- Intuícia
- Priorita správania, predstavivosť, sústredenie a originalita
- Spôsob myslenia
Konanie:
- Telepatia
- Zameraná energia a kontinuita
Vnímanie a cítenie:
- Jasnozrivosť
- Sebaistota
- Spontánna reakcia
- Štýl vnímania – rezervovaný, dramatický, spájací a tvorivý
- Zameranie vnímania - pohľad na situácie a veci – emocionálna tolerancia, vyjadrovanie, postup
Vyjadrovanie:
- Spontánne rozhodovanie – dobrodružnosť, autoritatívnosť, inštinkt, bojovnosť
- Verbálne vyjadrovanie, automatická odpoveď, rozhodnosť, zdržanlivosť, reakcia, nedôvera, úcta, reakcia a automatické vyhýbanie a dávanie ( štedrosť)
- Vzťahovačnosť
 
Postupne preberieme základných 10 rysov pre naplnenie nášho esenciálneho účelu tohto života.
Každý posledný štvrtok v mesiaci preberieme dve témy a k nim prislúchajúce rysy.
Účastníci budú mať do ďalšieho stretnutia dostatok času na ich spracovanie v realite svojho života.
Na záver ponúknem možnosť vyhľadať ten detský rys, ktorý nás najviac obmedzuje v naplnení nášho poslania a splynutí s vlastnou podstatou (esenciou). Na základe toho si môžeme uvoľniť traumy, ktoré sme si tu prišli vyriešiť. Najmä tie, ktoré nás najviac obmedzujú v našom poslaní (súkromné či pracovné vzťahy, ktoré sa nám opakujú a prejavujú v rôznych skrytých výzvach, s rôznymi osobami, ale sú stále rovnaké).
 
Cena:
Platba za 1 mesiac 58,-€
Platba za celý program jednorázovo 300,-€ (-15%)
Platba za polovicu programu 2x jednorázovo 160,-€ (-10%)
 
Termíny:
28.9.2023 posledný štvrtok v mesiaci (16,00- 19,30 hod)
26.10.2023 posledný štvrtok v mesiaci (16,00- 19,30 hod)
30.11.2023 posledný štvrtok v mesiaci (16,00- 19,30 hod)
December – kontemplácia,
25.1.2024 posledný štvrtok v mesiaci (16,00- 19,30 hod)
29.2.2024 posledný štvrtok v mesiaci (16,00- 19,30 hod)
28.3.2024 posledný štvrtok v mesiaci (16,00- 19,30 hod)
 
Miesto: Podnikovohospodárska fakulta so sídlom v Košiciach (Ekonomická univerzita v Bratislave) Tajovského 13, 041 30 Košice, Slovenská republika
 
Kontakt:
RNDr. Monika Kašová
+421917 647 404
e-mail: contemplate588@gmail.com
www.essencium.net
 
 
 

Vyberte región

mark